Dagbog – Min første uge i praktik hos Invacare

Mit navn er Emil Sjur, jeg læser markedsføringsøkonom på Zealand - Sjællands Erhvervsakademi. De næste 10 uger er jeg i praktik hos Invacare A/S – læs her om min første uge!

Den første uge hos Invacare, har budt på en masse læren om virksomheden og om hvordan virksomheden er i helhed.

Efter at have hilst på de andre samt rundvisningen første dag, starter jeg ud med at sidde med noget HR-arbejde. Her sad jeg blandt andet og sendte nogle mails ud til vores medarbejdere, hvori de hver især skulle underskrive og acceptere, hvorefter jeg skulle krydse dem af, for at vise de havde svaret.
Derudover sad jeg også med ansøgninger og håndterede svarende på de der skulle have svar. Her var det blandt andet indkaldelse til samtale/interview mm. jeg skulle sende ud til diverse ansøgere. Selvfølgelig med supervisering af Invacare HR-chef.

Efter opstarten og mod midten af ugen kommer jeg over og sidde i marketingdelen, hvor jeg skulle arbejde med Instagram. Her skulle jeg finde en passende tekst til billedet, give den rette redigering for at give den rette udstråling, samt finde og bruge relevante hashtags i forhold til det ”postet” billedet.
Samtidig med jeg var i gang med Instagram, var jeg også i gang med at skrive en længere tekst. Her skulle jeg skrive et oplæg til hjemmesiden omhandlende produktet Soft Tilt. Jeg skulle især sætte fokus på modtageren dette oplæg, og skrive målrettet i ”du”-form, for at skabe en optimal forbindelse til læseren.

At skrive dette oplæg krævede en del viden omkring Soft Tilt som produkt, hvilket betød jeg måtte lære det bedre at kende. Jeg læste en del materiale igennem, såvel at teknisk karakter samt tidligere artikler på hjemmesiden. Ydermere lavede jeg mit eget lille interview.
Jeg skrev til salgskonsulent Michael, idet jeg havde hørt at han var en af sælgerne, som havde super godt styr på Soft Tilt og dens funktioner.
Jeg havde derfor forberedt en del spørgsmål til Michael for at få de nødvendige svar, så jeg kunne skrive noget relevant og noget der giver mening i forhold til hvordan Soft Tilt kan hjælpe sengeliggende patienter og personalet omkring dem.

Ydermere fik jeg mulighed for at opleve Michaels arbejde helt tæt på, da jeg kom med ud på en levering i privaten. Her fik jeg set hvad det kræver at håndtere en særleverance af en seng helt tæt på, set dens funktioner i brug og ikke mindst fik jeg indsigt i sengens betydning for den sengeliggende borger.

Nedenunder ses processen om at levere den 130 kg tunge seng. Den hentes på lageret, hvor den efter bliver placeret på en sengevogn der gør det nemmere at transportere den og få den ind i bilen. Herefter spændes den fast i varevognen så den ikke bliver beskadiget under turen. Til sidst placeres den store plejeseng i soveværelset hjemme hos borgeren, hvorefter der bliver tilføjet en trykaflastende madras. Til sidste kontrolleres, at elektronikken fungerer.

Seneste nyheder